چگونه با هدایای تبلیغاتی بازاریابی کنیم؟

چگونه با هدایای تبلیغاتی بازاریابی کنیم؟

بازاریابی با هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی یکی از ابزارهای اصلی بازاریابی می باشند که بسیاری از مدیران و کارشناسان بازاریابی شرکت های خصوصی و دولتی از آن استفاده می کنند. هدیه دادن مشوق افراد جهت خرید محصولات مختلف بوده و در افزایش بازدهی در سازمان های متفاوت موثر می باشد.

 

هدایای-تبلیغاتی-بهترین-راه-برای-افزایش-فروش
هدایای-تبلیغاتی-بهترین-راه-برای-افزایش-فروش

ایجاد ایده و انگیزه با دادن هدایای تبلیغاتی

امروزه محیط های سازمانی تفاوت زیادی با گذشته دارند و این موضوع باعث شده است که مدیران رده بالای موسسات و شرکت های خصوصی بزرگ، به فکر ایجاد ایده و انگیزه در کارکنان خود شوند. یکی از اصلی ترین مشوق های افراد جهت فعالیت مستمر و جدی در سازمان، هدایای تبلیغاتی می باشند.

 

مهمترین مزیت بازاریابی با هدایای تبلیغاتی

بسیاری از افراد با شیوه های مختلف بازاریابی اقدام به ایجاد تغییرات بنیادی در ساختار امور اداری و عملیاتی شرکت ها می نمایند. اثربخشی یکی از مهم ترین فواید مربوط به بازاریابی با استفاده از هدیه دادن  می باشد. از نظر روانشناسی، افراد بعد از اتمام امور خودشان، انتظار تشویق را دارند.

دادن یک کادو و هدیه تبلیغاتی متناسب با روحیه و شرایط و موقعیت شخص، در بازدهی کاری افراد، بسیار موثر می باشد. برای مثال مشاهده می کنیم که مدیران شرکت های بزرگ از جمله پتروشیمی ها و صنایع نفتی، کارمندان و پرسنل خودشان را پس از یک دوره کار سخت به صورت مداوم، به مسافرت و تفریح می فرستند.

البته قابل ذکر است که امروزه تغییرات بزرگی در سیستم های اداری و سیاسی شرکت ها و مجموعه ها به وجود آمده است و کارمندان به صورت ناخودآگاه در بیشتر مواقع به فکر دریافت پاداش از طرف مدیران مجموعه می باشند.

 

انواع هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی گستره زیادی دارند و شامل موارد مختلفی از جمله:

  • تقویم رومیزی تبلیغاتی
  • ساعت دیورای تبلیغاتی
  • خودکار پلاستیکی یا فلزی با لوگو و آرم
  • آفتابگیر تبلیغاتی خودرو
  • پاور بانک تبلیغاتی
  • شارژ فندکی
  • فلاکس تبلیغاتی
  • جاکلیدی چرمی یا فلزی
  • پک هدیه مدیریتی
  • فلش مموری تبلیغاتی
  • سر رسید
  • ست اداری رو میزی
  • پرچم تبلیغاتی
  • کیف کارت بانکی فلزی و چرمی

و بسیاری از موارد دیگر می باشد.

 

افزایش ارتباط با هدایای تبلیغاتی

با توجه به روحیه و موقعیت شخص، می توانید این هدایای تبلیغاتی را به شخص مورد نظر اهدا نمایید. ارائه هدیه برند برای مدیران ارشد یک شرکت، موجب افزایش ارتباطات بین شما و مدیران رده بالای سازمانی شده و همین عامل موجب شکل گیری و گسترش روابط کاری بین دو مجموعه مختلف می شود.

 

سیاست استفاده از هدایای تبلیغاتی موجب شده است که بسیاری از شرکت ها به استخدام روانشناسان زبده در این حوزه پرداخته و برای افزایش کارکرد و تقویت منافع اقتصادی، یک تیم و گروه اختصاصی را جهت انجام چنین اموری در مجموعه خود داشته باشند.

 

علل استفاده از هدایای تبلیغاتی

 

  • این کار باعث شهرت شما می شود.
  • باعث ایجاد تمایز در بین مشتریان سازمانی می شود.
  • روابط اقتصادی جدیدی را شکل می دهید.

 

در حالت کلی دلایل مختلف زیادی برای تبلیغات و بازاریابی در سازمان ها وجود دارند و از ابزارهای مختلفی نیز جهت این کار استفاده می نمایند.

 استفاده از هدایای تبلیغاتی موجب می شود که برند و اسم شرکت شما در بین عموم پخش شده و موجب محبوبیت سازمان شما گردد.

وقتی شما یک پک مدیریتی خاص یا یک خودکار با برند شرکت خودتان به چاپ رسانده و به شخص مورد نظر هدیه می دهید، تصور مثبتی از شرکت و مجموعه شما برای عموم مشتریان سازمانی شکل می گیرد و در واقع این کار باعث می شود که روابط بین سازمانی شما نیز گسترده تر شود که موجب بهبود درآمدهای اقتصادی نیز می گردد.

 

دومین مزیت یا علت استفاده از چنین هدایایی، ایجاد تمایز در بین سازمان های مختلف می باشد.

زمانی که بسیاری از مدیران سازمانی و معاونان ارشد ادارات خصوصی و دولتی، با یک روش ساده و از طریق ارتباطات عمومی روابط کاری برقرار می کنند. تغییر خاصی در روابط بین افراد مشاهده نمی شود، در حالی که وقتی شرکت و مجموعه شما اقدام به تبلیغات می نماید و هدایایی را برای این کار در نظر می گیرد، این عمل موجب می شود که در بین هزاران سازمان، شرکت شما شناخته شده و همین عامل موجب گسترش روابط گردد.

 

سومین علت استفاده از هدایای تبلیغاتی، گسترش روابط کاری می باشد. امروزه بسیاری از سازمان ها به رسم یادبود و تشکر از شرکای تجاری و سازمانی خودشان، هدایای مختلفی را برای همدیگر اعطا می نمایند که هم موجب صمیمیت بیشتر و هم موجب گسترش روابط کاری می گردد.

نکاتی کلیدی در مورد هدایای تبلیغاتی

نکات کلیدی در مورد هدایای تبلیغاتی شامل موارد ذیل می باشند:

  • سعی کنید جنس هدایای شما عالی باشد.
  • تبلیغات و انتقال مفاهیم به صورت صحیح صورت بگیرد.
  • نسبت به شخصی که می خواهید هدیه تبلیغاتی اهدا کنید، شناخت کاملی داشته باشید.
  • در نوشتن جملات بر روی هدایا، سعی کنید به صورت رسمی مفهوم مورد نظرتان را به مخاطب القا نمایید.

 

 

 

 

در انتخاب هدایای تبلیغاتی به چه مسائلی باید توجه کرد؟

برای اینکه تبلیغات شما موثر واقع شود، بایستی تمامی جنبه های کار را در نظر بگیرد. ابتدا سعی کنید هدایایی را تهیه کنید که جنس و کیفیت آن ها عالی باشد.

 عالی بودن کیفیت نشان دهنده اهمیت و ارزش افراد برای شما می باشد و طرف مقابل نیز این موضوع را حس می کند.

 بهتر است نسبت به شخصی که می خواهید وسیله ای را اهدا کنید، شناخت کاملی داشته باشید، زیرا در صورت عدم شناخت شخصیت افراد، برخی مشکلات پیش خواهد آمد.

 نحوه و روش تبلیغات باید بررسی گردیده و پس از نظرسنجی های متفاوت، به صورت صحیح شکل بگیرد.

هر تبلیغی نیازمند برخی پیش نیازها از جمله داشتن روابط کاری منظم، روابط اقتصادی، روابط دوستانه و بسیاری از موارد دیگر می باشد. پس سعی کنید به این موارد حتما دقت کنید.

در نهایت اینکه برای سازمان ها و ارگان های رسمی، بهتر است از عبارات رسمی و جدی استفاده گردد، زیرا لحن رسمی معنا و مفهوم لازم را به مخاطبان شما القا کرده و تاثیر مثبتی بر روی روابط شما خواهد گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
برای دریافت کاتالوگ و لیست قیمت انواع هدایای تنها کافیست با ما در ارتباط باشید.❤️ هدایای تبلیغاتی درنا گیفت❤️
? سلام؛ چطور میتونم کمک کنم؟
این سایت از کوکی ها استفاده می کند تا تجربه بهتری از مرور را به شما ارائه دهد. با مرور این وب سایت، با استفاده ما از کوکی ها موافقت می کنید.